Kā atgūt dzīvesprieku un mieru drūmā rudens dienā?

Rudens un pavasaris gadalaiku ziņā ir pārmaiņu laiks, kad daba mūs sagatavo aukstai ziemai vai karstai vasarai. Esmu ievērojusi, ka tieši šie gadalaiki ir tie, kas no manis visvairāk paņem spēka, paķerot arī līdzi prieku. Pavasaris šajā mirklī mūs mazāk interesēs, jo vairāk aktuāls ir rudens. Ne par velti ir dzirdēts termins “rudens depresija”. Bet nav ko pakļauties sagurumiem un sliktiem garastāvokļiem – saņem sevi rokās, iepriecini sevi un turpini priecāties par dzīvi!

Protams, katram sevis iepriecināšanas rituāls atšķiras, bet šodien padalīšos ar pāris lietām ko daru gadījumos, kad jūtos ļoti sagurusi un tā vien gribās gulēt zem siltas sedziņas visu dienu (bet neaizmirstam arī to, ka dažreiz ilgāka gulēšana vai vārtīšanās pa gultu arī var būt atslēga uz garastāvokļa un labsajūtas uzlabošanu).

  1. Došanās pastaigās. Rīgas ritms bieži vien mani mēdz izsist no sliedēm, tādēļ, lai daudz maz atgūtu gan savu ritmu, gan savu prieku, es dodos pastaigās. Ikdienā tas var izpausties kā izkāpšana pāris pieturas ātrāk no mājām vai no skolas aiziet ar kājām uz centru, turpretī brīvdienās – doties bezsteigas pastaigās pa savu rajonu. Tā var ne tikai atgūt prieku un mieru, bet arī atklāt daudzas jaunas vietas un skatus!
  2. Mīļākā ēdiena pagatavošana/iegādāšanās. Tā kā esmu saldummīle, man vienmēr garastāvokli var uzlabot ar tāfelīti šokolādes. Protams, arī ikdienā, kad esmu priecīga. es iegādājos šokolādi, bet esot drūmai tās notiesāšanas prieks ir vēl lielāks!
  3. Karsta duša vai vanna. Tas ir absolūtais glābējs jebkurā situācijā – ja ir nogurums, ja ir saspringums, jebkas! Protams, dušai nav tik labs efekts kā vannai, bet tomēr doma paliek tā pati, jo pēc tam labsajūta noteikti ir uzlabojusies.
  4. Sīklietiņu sakārtošana. Šis gan man jau ir kļuvis par katras nedēļas nogales rituālu, bet kārtošanas mānija man uznāk tieši tad, kad labsajūta ir kaut kur nozudusi. Ikdienas steigā, atvilktnē, visi auskari, aksesuāri un kosmētika tiek izvandīti no kastītēm, tādēļ katras nedēļas nogalē ir atkal liels prieks visu sakārtot pa savām vietām.
  5. Sveces + ēteriskās eļļas. Tuvojoties aukstam laikam vienmēr gribās kaut ko, kas silda. Un kas ne labāk, ja tā ir labi smaržojoša svece! Šo lielisko kombināciju atklāju tikai pagājušogad – nopirku mazu māla trauciņu, kur apakšā ieliek tējas svecīti, virs kuras ir virsma kurā ielej ēterisko eļļu. Tagad es zinu, ka tieši aukstā laikā man visvairāk garastāvokli uzlabo silta gaisma un dažādas smaržas.
  6. Smaržas. Izrietot no iepriekšējā punkta, esam nonākušas pie sasmaržošanās ar mīļākajām smaržām. Šo punktu es izpildu gana reti, bet ir reizes, kad tā sasmaržošanās uzreiz liek justies pacilātāk un priecīgāk. Es nerunāju par ikdienu – runāju par dienām, kad tu paliec mājās un nedomā visu dienu nekur doties. To varētu nosaukt par smaržošanos pašai savam priekam 🙂
  7. Lasīšana. Tā noder gan garastāvokļa uzlabošanai, gan sevis nomierināšanai. Es vienmēr lasīšanu rudenī un ziemā asociēju ar ietīšanos siltā sedziņā un tējas krūzi blakus – perfekta kombinācija mierīgam, bet tai pat laikā prātu un dvēseli barojošam vakaram. Lasīšana arī var palīdzēt novērst dažādas haotiskas domas. Man ļoti patīk, ka pēc lasīšanas šķiet, ka prāts ir sakārtotāks, harmoniskāks.

Protams, pastāv vēl dažādas lietas, ko daru, lai uzlabotu sev garastāvokli, taču visu uzskaitīt nudien nav iespējams. Neļausim rudens bubulim mūs sasniegt tik tālu, ka pazūd vēlme vispār kaut ko darīt – ikdienā ir jārod prieks un labsajūta arī no dažādiem sīkumiņiem.

Ko jūs darat rudens/ziemas gadalaikos, lai nezaudētu vai atgūtu dzīvesprieku?

Komentēt

