Kā saplānot savu laiku?

Mans šī gada sākums izvērtās gana darbīgs un plānu pilns, bet es izjutu vieglu stresiņu vien tādēļ, ka sapratu, ka visi plāni, domas un ieceres ir jāpatur prātā.

Es sevi noteikti nesauktu par sakārtotu cilvēku, tieši tādēļ katru gadu izjūtu nepieciešamību pēc “vietas” kur piefiksēt visu, kas galvā virmo. Šajā ierakstā pastāstīšu divus plānošanas veidus, kādus esmu izmēģinājusi laika gaitā un galu rezultātā veidošu slēdzienu kurš no veidiem man ir labāk iepaticies.

Sākumā jau vēlos teikt, ka esmu no tiem cilvēkiem, kam var būt daudz plānu un galvā tas viss izskatās nepārskatāmi un haotiski, tādēļ ir reizes, kad izjūtu nepieciešamību visus plānus izkārtot kaut uz vienkāršas, baltas lapas, lai saprastu ko es paspēju izdarīt, ko nē. Tas nekad mani nav pievīlis… Tas gan, protams, prasa laiku, bet ticiet man – kamēr es to visu sakārtošu galvā, paies vēl ilgāks laiks!

laiks_7_thekika

Pirmais veids – plānošana telefona kalendārā. 

Šo veidu izmēģināju pagājušajā gadā sākoties jaunam studiju gadam. Ja nemaldos, kādus divus mēnešus man noteikti izdevās pieturēties pie šī plānošanas veida. Tas ir ļoti parocīgs – tā kā telefons praktiski vienmēr visur ir līdzi, tad tas neaizņem daudz vietas; piekļuve pie dienas plāna ir jebkurā mirklī; funkcija, kas man visvairāk patika – ir iespējams sadalīt pēc krāsām plāna būtību (es tos iedalīju “studijas”, “brīvprātīgo darbs”, “fotosesijas”), līdz ar to viss plāns ir skaidrs un saprotams kaut vai tikai pēc krāsām. Vēl viens liels pluss – ir iespēja arī uzlikt atgādinājumus par saviem plāniem vairākas stundas pirms to sākuma, tādējādi neko nepalaižot garām, ja arī aizmirstas ieskatīties kalendārā. Plānojot savu dzīvi telefonā es tomēr nebiju pārāk apmierināta – lai gan telefonā esmu spējīga uzrakstīt daudz teksta, tomēr tas mani ļoti nogurdināja. Tāpat arī tad, kad ir sagurums, es pat īsziņas rakstu ļoti gausi, kur nu vēl sarakstīt nākamās dienas plānu, nerunājot nemaz par kādām domu piezīmēm! Tā nu es sapratu, ka jāķeras klāt pie klasiskajām plānošanas metodēm ar veco, labo plānotāju… Tos esmu izmantojusi vairākus gadus, bet pagājušajā gadā man nebija nopietna plānotāja, tādēļ arī ar visu plānošanu gāja diezgan nenopietni.

laiks_5_thekika

Otrs veids – plānošana ar plānotāju.

Šis veids, salīdzinājumā ar telefonu, var būt diezgan neparocīgs un somā piešķirt papildus smagumu, bet es to ne mirkli nenožēloju. Es laikam esmu no tiem cilvēkiem, kuriem īsti līdz galam nepatīk rakstīšana datorā/telefonā… Rakstīšana ar roku uz papīra savā veidā nomierina, liek sakārtot domas. Tas arī kalpo par pamatu manai mīlestībai pret taustāmiem un reāliem plānotājiem. Lai gan telefonā viss ir saspietāk un, iespējams, pat daudz pārskatāmāk, tomēr plānotājā ir iespējams izvērst savas domas, pierakstīt mazas idejas, kaut ko uzzīmēt – tajā ir daudz vietas radošām izpausmēm. Man ir arī ļoti svarīgi plānotāja vizuālais izskats un, lai arī cik materiālistiski tas neizklausītos, tas ietekmē arī manu vēlmi paņemt plānotāju rokās un tajā kaut ko ierakstīt. Jau 2013. gadā iepazinos ar Journal.J plānotājiem, kas iegādājami vecajā, labajā ebay.com. Šīs firmas plānotāji ir diezgan minimālistiski, ar normāla izmēra vietām katrai dienai, kā arī normāla izmēra vietām piezīmēm. Šiem nāk klāt arī uzlīmes (par ko esmu ļoti priecīga, jo tas plānu sarakstu padara krāšņāku un mājīgāku) un pamatā pats plānotājs ir diezgan smags. Nu lūk, pēc triju gadu pārtraukuma, atcerējos par šo firmu un iegādājos šī gada plānotāju ļooooti skaistā krāsā 🙂 Vēl viens pluss plānotājiem – ja jūs tos saglabājat, pēc gadiem ir interesanti tos pāršķirstīt un palasīt kas ir darīts, kādas domas un idejas ir bijušas!

laiks_2_thekika

Galu galā, manuprāt, telefona variants derēs cilvēkiem, kas vienmēr ir “on the go”, savukārt cilvēki, kuriem patīk visu saplānot mierīgi, pa vidam pierakstot savas domas un idejas, silti iesaku iegādāties kādu plānotāju.

Es apskaužu tos cilvēkus, kas prot visu savā galvā saplānot, nekur neko nepiefiksējot – šādu spēju es gribētu pielīdzināt superspējām, jo man tas līdz šim vēl nekad nav sanācis. Taču tādiem aizmāršām kā es (ticu, ka uz pasaules ir arī tādi cilvēki) iesaku izmēģināt kādu no plānošanas veidiem – dzīve uzreiz tik skaidra un sakārtota šķiet.

Novēlu jums mazāk stresa un vairāk skaidrības savā dzīvē un plānos… Nu tā, lai paliek laiciņš arī sev! ❤


Pastāsti kā TU plāno savu laiku… Izmanto plānotāju vai telefonu, vai varbūt kaut ko citu? 🙂

4 thoughts on “Kā saplānot savu laiku?

  1. Man kaut kā ir tīri labi iegājies telefons.. Galvenokārt gan dzīvi plānoju datora kalendārā, bet tā kā tas ir sinhrons ar telefonu un ipad, tad ir ļoti ērti – visur viens un tas pats kalendārs un varu pievienot lietas no jebkuras ierīces. Ērti ir arī tas, ka visādus pasākumus, pierakstus pie ārstiem, frizieriem utt. var ļoti bieži automātiski pievienot e-kalendāriem.. Piezīmes rakstu “Notes” aplikācijā, ja nu kaut kas ienāk prātā, bet piezīmju lapiņām uz galda arī nav ne vainas. 🙂

  2. Es laikam esmu no akmens laikmeta cilvēkiem, kas savu iPhone neizmanto plānošanai 😀 Man ir vairāki plānotāji, bet tādi kur jāraksta smuki ar pildspalvu un roku. Ikdienai, pašas lietām, studijām un pasākumiem lieliski kalpo Piparmētra plānotājs, bloga plānotājs man ir pašas veidots A4 formātā, kalendāra skatā, kur katru mēnesi saplānoju, kas tiks publicēts (un vispār kas tiks publicēts), un tad, protams, vēl ir darba plānotājs, kur ietilpst tikai darba plāni, bet tos uzticu interneta To do vietnēm 🙂

Komentēt

